צילום מוצר ענק על רקע לבן אצל הלקוח

פורסם ב: טיפים וטכניקה, כל הכתבות | 11

צילום מוצר גדול באתר הלקוח בעזרת סופטבוקס ענק וברזנט לבן from Hagai Nativ on Vimeo.

אני שמח שנפלה בידי ההזדמנות לשתף אתכם במאחורי הקלעים של צילום מעניין שביצעתי השבוע. היות וחשבתי שהצילום מעניין עוד לפני שביצעתי אותו, הנחתי מצלמת וידאו שתתעד את כל העבודה. בסרטון רואים בשתי דקות וחצי מהלך של כשעתיים, תוך שחתכתי את הקטעים המשעממים…

המשימה לכאורה פשוטה. צריך להאיר מוצר ארוך, שחור וכבד במקום בו מייצרים אותו, לפני שהוא עובר ללקוח של הלקוח שלי. מדובר במוצר ייחודי המיוצר על פי דרישות לקוח ספציפי. ז"א שזה לא מוצר מדף והמפעל (פלסאון) רוצה את המוצר לקטלוג למטרת תצוגת יכולות.

בניית הסט וצורת העבודה

לצורך הצילום השתמשתי בסופט-בוקס ענק של ווסטקוט: "Westcott Recessed Mega JS Apollo 50" x 50 על חצובת בום המאפשרת להציב את הסופטבוקס בדיוק מעל המוצר. בתוך הסופטבוקס הצבתי שלושה פלאשים קטנים (SB800) הנשלטים מרחוק ע"י פלאש (SB900) הממוקם על המצלמה, בעזרת מערכת CLS של ניקון ובברזנט גדול מהעוגנפלסט אשר משמש כרקע לבן וכרפלקטור (מחזיר אור) עליו מונח המוצר.

הבעיה הגדולה היא להאיר את כל המוצר בצורה אחידה מפאת אורכו. שימוש בתאורה הפלורצנטית של האולם היה גודם לבעיות איזון לבן (WB) ומאפשר השתקפות צבעי הרצפה, הקירות וכל סביבת החדר, על המוצר עצמו. כדי להמנע מבעיות אלו, החלטתי להשתמש בטכניכה שנראית טיפה מסורבלת, אך מאפשרת שליטה ורמת דיוק גבוהים מאוד בכל הקשור להארת המוצר ועיבוד חומר הגלם במחשב עד לתוצאה שנראית למטה.

בכדי להאיר את כל המוצר הנחתי את המצלמה על חצובה וצילמתי מספר תמונות, כשבין תמונה לתמונה, אני מזיז את חצובת הבום והסופטבוקס בצורה שיטתית כך שכל המוצר יקבל הארה אחידה. לאחר שהזזתי את הפלאש והארתי את כל המוצר, יש לי 9 תמונות (במקרה הנ"ל) כשבכל אחת מהן חלק אחר מהמוצר מואר. חשוב לציין שלאחר שהסט מוכן לצילום והמוצר ממוקם, סדרת התמונות אורכת פחות משתי דקות. עכשיו נשארה עבודת המחשב.
אגב, הווילון הלבן מאיקאה משמש גם הוא כרפלקטור אבל אל תספרו לאשתי כי היא מחפשת אותו…

עריכת החומר במחשב

בבית, אני פותח את התמונות בתוכנת ברידג' של אדובי (Adobe Bridge) , מסמן את כל התמונות השייכות למוצר מסויים ובתפריט העליון, עובר עם העכבר על:
Tools>
Photoshop>
Load files into Photoshop leyers
כעת כל התמונות נפתחות כשכבות בקובץ אחד.

 load into ps leyers

עכשיו יש לי קובץ אחד עם 9 שכבות. בלוח השכבות, אני מקליק על כל שכבה (צבועה בכחול) ובחלונית התפריט הנגלל בוחר ב-Lighten. במצב זה התוכנה לוקחת מכל תמונה רק את הפיקסלים הבהירים וניתן לשנות את מידת השקיפות של כל שכבה ואפילו למחוק חלקים משכבות מסויימות והכל כדי להגיע לתמונה אותה רוצים לקבל.load into ps leyers2

קיבלנו מוצר מואר, ברור ונקי? עכשיו ניתן לגזור אותו מהרקע בעזרת כלי הסימון (Pen tool) ולהעביר אותו לרקע לבן ונקי, שחור או שקוף, על פי בחירתנו או בחירת המעצב הגרפי וצרכי הלקוח.

להלן התוצאה:צינור פלסאון המיוצר על פי דרישות לקוחצינור פלסאון המיוצר על פי דרישות לקוח

 

צינור פלסאון המיוצר על פי דרישות לקוח

 

 

 

 שאלות? הערות?

אשמח לשמוע מכם!

חגי

 לגלריית צילומי סטודיו נוספים

11 Responses

  1. אורי

    לא הבנתי למה היה צורך ללכת בדרך כל כך מורכבת. למה לא להאיר עם כמה סופטבוקסים (ומבזקי אולפן ) ולחסוך בעיבוד המורכב?

    • חגי נתיב

      שאלה טובה. יש לכך כמה סיבות. הראשונה היא שכדי להאיר את המוצר הזה כמו שהארתי אותו בצילום אחד, צריך 10 מבזקי אולפן, עשרה סופטבוקסים ועשר חצובות. עולה המון כסף… שנית, לנייד את כל הציוד הזה לאתר הצילום מצריך משאית קטנה. שלישית, זמן ההקמה של סט כזה היה לוקח הרבה יותר זמן. רביעית, רמת השליטה בתוצר הסופי כאשר אתה עובד עם תמונה בעלת עשר שכבות בפוטושופ כשבכל תמונה אתה יכול לשלוט על רמת ההארה ובהירות של איזור אחר בפריים, טובה פי כמה מאשר בתמונה בפריים אחד. בדיוק כמו ב-HDR. חמישית ואחרונה שאני יכול לחשוב עליה כרגע, זמן העיבוד אינו עולה על 40 דקות למוצר, כך שאני מוצא את זה עדיף בהרבה על צילום תמונה אחת למוצר.

  2. שרון

    יפה מאוד!
    את הרעיון של אורי גם לא ממש הבנתי.
    תודה חגי!

    • אורי

      את הרעיון שלי לא הבנת…בסדר אבל המילה "גם" מסגירה שלא הבנת עוד משהו , בקיצור גאון אתה לא נכון ?

  3. DiyPhotography

    היי חגי,
    חייב לומר , פנטסטי!
    כל הכבוד, עבודה מושקעת מאוד.
    תודה, משה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.