צלילה בקניון אכזיב

פורסם ב: כל הכתבות, תת מימי | 1

שנים שאני שומע על אתר הצלילה בקניון אכזיב ועם כל הבושה שאני חייב להודות שיש לי, מעולם לא צללתי שם. עד לחודש ספטמבר 2012.
צללתי באילת, צללתי בגלפאגוס, צללתי בקריבים, צללתי את רוב צלילותיי בים התיכון. אפילו צללתי בנקרות! בקניון אכזיב טרם יצא לי לצלול. עד לחודש ספטמבר 2012.

ספוג צהוב על קיר קניון אכזיב
ספוג צהוב על קיר קניון אכזיב

איך אומרים? כגודל הציפיות כך גודל הכריות.

עלינו צפונה, רוני ברק ואני, לבצע שתי צלילות. אחת ב"ניצן", ספינת דייגים שהוטבעה בעומק 26 מטר כדי לשמש כאתר צלילה, וצלילה שניה בקניון אכזיב, בו לשנינו זו הצלילה הראשונה.

אין מה לדבר, הקיר מרשים. אבל מכאן ועד להפוך אותו לאתר הצלילה בה' הידיעה של הים התיכון? נו… כנראה שבאמת ראיתי יותר מידי מהים התיכון כדי להתרשם מהקיר הזה. עם זאת, עדיין לא ראיתי כלום.

שלא אובן לא נכון, האתר מרשים ויפה. הקיר נופל בחדות מעומק 6 מטרים לעומק 20 מטרים כשמעטרים אותו ספוגים ולהקות דגים שוחות מסביב. הלוקוסים באיזור הוא משהו שלא נפוץ בים התיכון של ישראל. לפחות לא באתרים המוכרים, ובטח שלא בגדלים הללו.

מאז אותה צלילה ראשונה כבר יצא לי לצלול בקניון אכזיב עוד מספר פעמים. כל פעם בנקודה קצת אחרת. עוד לא חוויתי שם חווית צלילה בלתי נשכחת, אבל כנראה שסף הגירוי שלי לחוויות צלילה עלה פלאים לאחר המפגש עם להקת הטריגונים באפריל 2012 מערבית לחיפה.

כרגע אני עובד עם רשות הטבע והגנים על פרוייקט תיעוד הסובב התת ימי בשמורת אכזיב כך שאני בטוח שאחזור לצלול שם ואאסוף עוד חומרים רבים.

בינתיים, אני יכול לשתף בקצת תמונות וסרטון וידאו שנותן טעימה קטנה מהנוף התת ימי באיזור.

סרטון מצלילה באכזיב from Hagai Nativ on Vimeo.

אני ממתין לצלילה הבאה כדי לעדכן בחומרים נוספים.

חגי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.