צילום תת ימי- גופרו או אינטובה?

למרות יציאתה לשוק של הגופרו 4 החדשה, מצאתי לנכון להעלות את ההשוואה שערכתי בין גופרו 3+ לאינטובה אדג' משתי סיבות עיקריות:

מצלמת אינטובה
מצלמת אינטובה
  1. רק עכשיו התפניתי לסיים את ההשוואה
  2. הגופרו 4 לא מציגה שינוי משמעותי עבור הצולל והאינטובה בהחלט רלוונטית גם לאחר יציאתה של הגופרו לשוק

את ההשוואה בין הגופרו 3+ לאינטובה ערכתי ע"י צילום במקביל עם שתי המצלמות על אותו מתקן ייצוב (מגש) כשבשתי המצלמות ההגדרות קרובות זו לזו ככל האפשר.

  • הגופרו על מצב צילום בסיסי (ללא  PROTUNE), בקצב צילום של 30FPS וברזולוציה של 1080 (FHD)
  • האינטובה על סטנדרט או אוט' בכל התפריטים ובקצב צילום ורזולוציה זהים לשל הגופרו.

על הנייר, לגופרו אכן יש כמה יתרונות על האינטובה בעיקר בכל האמור לקצב צילום ולזווית ראיה. בפועל, אני חושב שהיתרונות הללו זניחים והאינטובה מתפקדת בצורה מרשימה מתחת למים, ובהחלט מציגה יתרונות בתחומים רבים.

מגש לבדיקת המצלמות
מגש לבדיקת המצלמות

לאחר הצגתה של הגופרו4 סילבר, גופרו בעצם השוותה לנתון הפיזי הבסיסי של האינטובה בכך שהמצלמה מגיעה עם מסך מובנה אך אחד היתרונות הבולטים של האינטובה היא נוחות השימוש הפרקטית שמושגת ע"י 6 לחצנים להפעלת המצלמה לעומת 4 לחצנים בגופרו עם מסך (הפעלה /כיבוי של המצלמה , צילום, הפעלה/ כיבוי של WiFi, הפעלה /כיבוי של המסך). יש לזכור שמסך המגע מתחת למים לא יעיל.

בהשוואה, שנערכה בעומק של בין 4 מטר ל-2 מטר בים תיכון, בחנתי את תפקוד המצלמה מבחינת צבעים, איזון לבן אוט', הסתגלות לתנאי תאורה משתנים תוך כדי צילום, צילום בתנועה ובמצלמת הגופרו ניתן לראות שגם בדקתי שימוש בפילטר אדום בעומקים אלו. (למצלמת האינטובה לא היה לי פילטר)

אם מדלגים ל-9:00 דקות, ניתן לראות שהאינטובה, למרות שזווית הראיה שלה צרה יותר, מציגה תמונה יציבה יותר וללא רעידות ביחס לגופרו וזאת מבלי שימוש בתכנת ייצוב כלשהי באף מצלמה. בנוסף, האינטובה מציגה תמונה עם צבעים יותר יפים וכחולים לעומת הצבעים הירוקים של הגופרו.

לסיכום:

לצולל הבסיסי שמחפש את החבילה המשתלמת ביותר, לדעתי האינטובה נותנת את התמורה הטובה ביותר וזאת בשקלול המחיר והיתרון בכך שיש לקונה אחריות של דוגית שמייבאים את המצלמה לארץ.

לצלם המתקדם/ יותר, המקצועי, עדיין קשה לי להמליץ על מצלמה אחרת מלבד גופרו מכמה סיבות:

  • ניתן בהפעלת מצב פרוטיון לקבל שליטה דומה לזו שבמצלמת אינטובה, עם שינויים קלים
  • סל המוצרים הנלווים והתומכים במצלמה הוא הרחב ביותר בשוק
  • האמינות שלה אינה מוטלת בספק
  • הפכה להיות מצלמה מקובלת בתעשיה

מקווה שעזרתי לכם לבחור…

מוזמנים לשאול ולהגיב

חגי

2 Responses

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.