האם לשדרג לגופרו החדשה? (הירו4)

פורסם ב: טיפים וטכניקה, כל הכתבות | 11

בימים אלו נוחתת הגופרו החדשה: Gopro hero4 בחנויות ברחבי העולם ורבים מבעלי הדגם הקודם שואלים את עצמם, מה בעצם השינוי בעבורו שווה לשדרג מגופרו 3+ לגופרו 4.
אז ככה: אם אתם חייבים את המוצר הכי חדש, הכי חזק והכי נוצץ שיש היום בשוק מצלמות האקסטרים אז אין פה שאלה- רוצו לקנות את המצלמה הזו!

אם אתם קצת יותר שקולים, חכו רגע ותחשבו מה יש במצלמה הזו עבורכם שאין בקודמת.

הליינאפ החדש של גופרו: הירו4
הליינאפ החדש של גופרו: הירו4

אז מה יש בה בגופרו 4?

הגופרו 4 מציעה כמה חידושים מעניינים ומפתיעים עבור שוק צילום האקסטרים. בהשקה הנוכחית הושקו 3 מצלמות גופרו כששתיים מהן מכוונות לשוק התובעני והחצי מקצועי ואחת נועדה לדעתי להתחרות מול החיקויים הזולים ולתת מענה לילדים/נערים ולמי שמשתמש במצלמה לצילומי סלפי יום-יומיים.
שתי המלצמות המתקדמות, שכמו בפעם הקודמת נקראות סילבר ובלאק אדישן, מציעות מפרט דומה בעיקרו אך עם כמה הבדלים מהותיים ביניהן.

הבלאק, המיועדת לקהל המקצועי יותר, זוהי המצלמה החזקה ביותר והמתקדמת ביותר שהוצגה עד כה, מציעה צילום ברזולוציה של 4K במהירות של עד 30 פריימים בשניה (לעומת 15 ב-3+) ועד 120 פריימים בשניה ב-1080.

הסילבר היא מצלמה פחות שרירית ולמעשה זהה ל-3+ בביצועיה על הנייר אך עם תוספת של מסך אחורי מובנה במצלמה. זוהי הפתעה לא צפויה וזו הגופרו הראשונה עם מסך מובנה.

היתרון במסך מגע מובנה הוא שלא צריך לקנות אותו כתוסף למצלמה, קל יותר לשלוט במצלמה דרכו (למרות שלצלילה זה לא רלוונטי), שיפור בחוויית הצילום ואיכות הצילום כשניתן לבנות את הפריים באמצעות המסך.

אז למה לא שמו את המסך במצלמת הדגל היקרה יותר ממילא?

גופרו הירו4 סילבר עם מסך מובנה
גופרו הירו4 סילבר עם מסך מובנה

שאלה טובה.
קודם כל, השוק המקצועי ממילא עובד עם מוניטורים גדולים או לפחות אפליקציה לאייפון ולא מסתמך על מסך המצלמה כך שתוספת מסך על המצלמה עשויה רק להוסיף תקלות מיותרות.
מסך משמעו גם כוח עיבוד ושטח של המצלמה, כך שכנראה לא יכלו להכניס מסך במצלמה שהמעבד שלה צריך לטפל בצילום 4K במהירות של 30 פריימים בשניה או 1080 ב-120 פריימים בשניה.

אבל רגע, למה צריך 4K?

שוב, שאלה טובה.
קודם כל מיתוג. להיות הראשונים המציעים 4K במצלמת אקסטרים זה טוב ליחסי הציבור.

השימוש ברזולוציה שעדיין מעטים המחשבים ותוכנות העריכה שמסוגלות לטפל בה ומעטות עוד יותר הטלוויזיות שמסוגלות להקרין אותה היא סוג של גימיק עבור האזרח הפשוט.
מצד שני, עבור מובילי התעשיה שכבר משתמשים במצלמות 4K אחרות לצילום סרטיהם, זה נותן אפשרות לשלב את הגופרו לצילום קטעים אותם ניתן לצלם רק בעזרת מצלמה קטנה כמו גופרו ללא וויתור ממשי על גודל הפריים והצורך להתאימו לשאר החומר בעריכה.
כמו שכבר כתבתי בעבר, אחד היתרונות של הגופרו בעבורי הוא היכולת שלי להתאים אותה לכל סביבת מצלמות בה אני עובד ללא כל קושי. הגופרו נועדה להיות (מלבד היותה מצלמת אקסטרים) מצלמת נישה לצילומים מיוחדים לצד מצלמה ראשית.

השוואת גודל הפריים בכל רזולוציה
השוואת גודל הפריים בכל רזולוציה

למרות מה שנאמר, יש יתרון לרזולוציה הגבוהה גם לצלם המתחיל.
שימוש ברזולוציית 4K מאפשר ביצוע חיתוך של הפריים ללא הורדת איכות משמעותית. ניתן באופן מעשי לעשות "זום" בעריכה של יותר מפי 2 כך שגם לאחר החיתוך נשארים עם רזולוציה מרשימה של 1080 פיקסלים, או 720 פיקסלים, תלוי ביעד התוצר הסופי.
לרוב המשתמשים זהו פיצ'ר חסר משמעות ומצלמה עם מסך מובנה (דגם הסילבר) משמעותי יותר מצילום ברזולוציה מטורפת של 4K. מה שהרזולוציה המטורפת הזו לא מאפשרת (עדיין) היא ביצוע הילוכים איטיים של סצינות מהירות. לכך נועדו הרזולוציות הנמוכות יותר המאפשרות קצב צילום של 60, 120 ו-240 פריימים בשניה.

יום אחד, אולי בדגם הבא, נוכל כבר לצלם 4K במהירות של 60 או 120 פריימים בשניה. בינתיים אנחנו עוד לא שם, לא מבחינת יכולת עיבוד של המצלמות ולא מבחינת יכולת עיבוד של המחשב הביתי המתקדם.

הבדלים נוספים במצלמה לעומת הדגמים הקודמים הם היכולת לשלוט בחשיפה באופן ידני בצורה טובה יותר ושיפור בכח העיבוד לסצנות חשוכות (צילום לילה) ושיפור בטווח הדינאמי ואני מקווה שגם שיפור בנוחות השימוש וזמן הסוללה…

בינתיים, אני לפחות נשאר עם ה-3+ ולא רץ לקנות את ה-4.

זה לא אומר שלא תראו אותה אצלי בעוד שלושה או ארבעה חודשים…

חגי

11 Responses

  1. amir

    ערב טוב, אני מעוניין לרכוש מצלמת גופרו לטיול של אחרי צבא בעוד כחודש וחצי, אני יורד שבוע הבא לאילת ורציתי לדעת איזה מצלמה היית ממליץ לרכוש,המטרה של המצלמה היא לטיול.אני מתלבט בין SJ4000,GOPRO 4 Silver,gopro3silver,toshiba
    ההפרש של המחירים גדול יחסית,אך עדיין חשובה לי האיכות.. בסירטוני השוואה אני רואה לפעמים הבדל אבל לא כזה משמעותי.

    • חגי נתיב

      לדעתי הגופרו 3+ בלאק עם מסך או גופרו 4 סילבר הן המצלמות המתאימות ביותר. כמובן שיש את עניין המחיר, שם ה-SJ מובילה (בהיותה זולה) ההבדל בשטח הוא באיכות בניה, אמינות ואיכות תמונה, למרות שהאחרונה די זניחה לרוב השימושים.

      בכל מקרה, תתחדש ותהנה!

      • amir

        הבנתי שיש SJ מזוייפות.. באילת המחיר שלה עולה סביבות ה600-700 שקל לעומת GOPRO SILVER 4 עולה 1800 שקל בערך..
        כמה עולים האביזרים לGOPRO? חצובה,סוללה נוספת אם יש אפשרות ואם בכלל יש צורך..
        יש לך אולי פירוט מדויק בייתרונות וחסרונות בין 2 המצלמות?
        אני מוכן להשקיע 1800 שקל על המצלמה אך אם זה באמת שווה את ההשקעה הזו בשביל טיול חד פעמי?

        • חגי נתיב

          יש SJ מזוייפות. הסיכוי שתקנה בחנות בארץ אחת כזו נמוך אם בכלל קיים.
          אין לי השוואה מסודרת אבל על קצה המזלג, ב-SJ אתה מקבל יותר אפשרויות בתפריטים ביחס לגופרו, אך איכות הבניה שלה עושה צרות ללא מעט אנשים. אני חושב שלטיול כדאי לך לקחת מצלמה אמינה כמו גופרו שמוכרת בכל מקום בעולם. אביזרי החיבור זהים לגופרו ו-SJ בכל מקרה.

          הטיול חד פעמי אבל כדאי שהמצלמה לא תהיה חד פעמית…

          אני הייתי הולך על גופרו עם סוללה חלופית (לפחות אחת) וכרטיס 64GB

        • amir

          פשוט נלך על הגו פרו 4 סילבר,יש לך מושג כמה עולה סוללה נוספת?

  2. Vera

    חגי שלום,

    אני רוצה לקנות מצלמה שתשמש בעיקר לוידאו של שנורקלינג. היא צריכה להיות מאוד פשוטה להפעלה אבל עם וידאו באיכות טובה, חד, עם צבעים טובים ללא צורך בתאורה שתסבך את הצילום.
    אני מתלבטת בין go pro 4 silver, intova edge x ו- olympus tough tg4. יש עוד מצלמה שיכולה לבוא בחשבון?
    תוכל עזור בבחירה?
    תודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.