צלילה בנקרות ובניצן דרך פוצקר

פורסם ב: כל הכתבות, תת מימי | 1

לא יוצא לי לצלול הרבה צלילות "אזרחיות", מה שכולכם מכירים כצלילות כיף, או FUN DIVE. לרוב אני מוזמן לבצע צלילות עם מטרה ברורה ולשם הפקת חומר וויז'ואלי כזה או אחר. לא שאני מתלונן לרגע… בכל אופן, באחת השבתות של אוגוסט 2014, חבריי החליטו שהם רוצים לצלול בנקרות כך שמצאתי עצמי מארגן ותופר להם שתי צלילות יום שישי עם המועדון הבולט בצפון, הלא הוא מועדון הצלילה פוצקר הממוקם בנהריה, הכי קרוב שאפשר לשמורת אכזיב ולנקרות.

לצלם בצלילת מועדון זה לא הדבר הכי פשוט כי את הקבוצה אליה אתה מצטרף לא מעניין שכל מה אתה רוצה זה להוציא תמונה וההבזקים התכופים, בעיקר בנקרות החשוכות, לא גורמים לצוללים האחרים לחבב אותך יותר מידי, אבל זהו תשלום קטן אותו אני מוכן לשלם תמיד ובעיקר מתחת למים כשקורבן הסינוור המסכן לא יכול לצעוק עלי בצורה אפקטיבית…

ציידתי את חבריי בפנסי צלילה עוצמתיים של חברת גלאקסי המיועדים לצילום וידאו, לבן זוגי לצלילה נתתי פלאש נשלט אופטית ותדרכתי אותו בקצרה איך לתפעל אותו ולאיפה לכוון אותו באופן כללי. לחבר נוסף נתתי את מצלמת הגופרו כדי שיצלם קצת וידאו וכך, לכל חבר היה פריט ציוד ותפקיד בצלילה.

אחד הדברים החשובים בתידרוך לקראת צלילת צילום, בעבודה או בצלילת כיף, הוא להזכיר לצוללים מסביב שלא ירחיפו חול. זה נשמע דבר אלמנטרי אך רבים הצוללים המנוסים איתם צללתי שהגיעו לקרקעית והתרסקו עליה כמו על טרמפולינה והרימו ענני אבק שגרמו לי להצטער על שלא תדרכתי אותם לפני הצלילה על שימוש נכון במאזן ולהיכן מותר להפנות את הסנפיר ולהיכן אסור לעולם להפנותו. ים תיכון זה לא אילת והוא לגמרי לא סולח על טעויות כאלו בכל מה שנוגע לבקסקטרס.

דבר נוסף, אני ידוע כפריק של עדשת פישאיי, וזו לדעתי העדשה היחידה איתה ניתן להעביר חוויה תת ימית כמו שצריך. הנקרות והניצן, הם שני אתרים המתאימים במיוחד לעדשת פישאיי ואני ממליץ בחום לכל מי שיש ברשותו עדשה כזו, ולכל מי שיכול, לצלם עם עדשה רחבה באתרים אלו. אני משתמש בעדשת טוקינה 10-17 עם פורט 6", אך כל עדשה רחבה אמורה לאפשר להוציא תמונות מרשימות מהנקרות. בעיקר אם עושים שימוש מושכל בתאורה.

אז מספיק דיבורים, הנה התמונות מהצלילות וגם קטע וידאו קצר המסכם את הצלילה

צלילה בנקרות עם מועדון צלילה פוצקר
הצצה קצרה בחלק של הנקרות בו עוברים המבקרים היבשים
צלילה בנקרות עם מועדון צלילה פוצקר
מנהרה אופיינית בנקרות
צלילה בנקרות עם מועדון צלילה פוצקר
הגדלת טווח הפלאשים שלי בעזרת פלאש נשלט הנישא ע"י צןלל נוסף
צלילה בנקרות עם מועדון צלילה פוצקר
פלאש מימין ותאורת גלאקסי רציפה משמאל
צלילה בנקרות עם מועדון צלילה פוצקר
עוצמת הפלאש גבוהה בהרבה מזו של תאורה רציפה
צלילה בנקרות עם מועדון צלילה פוצקר
קיר בנקרות

צלילה בנקרות עם מועדון צלילה פוצקר

צלילה בנקרות from Hagai Nativ on Vimeo.

  1. יהונתן

    תמונות מדהימות, חסר לי את התמונה של הכסאות עם שמות לוחמי השייטת, זה לא בסטי"ל סער 3 שמצולם בסרטון?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.