סרטון לתערוכה נודדת בינלאומית – אקואושן

פורסם ב: כל הכתבות, מחקר ימי, תת מימי | 0

מגוון ביולוגי לתערוכה נודדת – אקואושן from Hagai Nativ on Vimeo.

את הפרוייקט הזה קיבלתי על עצמי אי שם באוגוסט אך התחלתי לעבוד עליו רק בתחילת אוקטובר מחוסר זמן, כשהדד-ליין שהוגדר הוא נובמבר.

ההערכה שלי היתה שתוך 4 ימים אסיים לערוך את הסרטון אך בפועל, המחשב התחיל לקרוס בגלל שמסתבר שאחרי השדרוג של מערכת ההפעלה לווינדוס 10, הפרמייר (תוכנת העריכה איתה אני עובד) לא מסתדר טוב עם הקבצים שהגופרו מפיקה ברזולוציית 4K.

המוצא היחיד היה לרנדר את כל החומר שנאסף במשך יותר מחמש שנים של צילום ומפוזר על פני תיקיות רבות לפורמט שהפרמייר יוכל לעבוד איתו בצורה חלקה. רק שלב איסוף החומר והנחתו על הטיימ-ליין של תוכנת העריכה לקח שלושה ימים, ואחריו תחילת עבודת העריכה, סינון של חלקים פחות טובים, בחירה והתאמה של פס הקול, הגעה לתוצר שמראה את הכיוון הכללי של הסרטון ותחילת סגירה שלו מול אקואושן, אליהם הסרטון יועד. לבסוף, הצלחתי אפילו להכניס כמה קטעים שצולמו ממש בימים שלפני תחילת התערוכה ושצולמו עם המצלמה החדשה שהכנסתי לשימוש ממש עכשיו ושזכיתי לצלם איתה בשתי צלילות בה הוכיחה שהיא מחליפה ראויה בהחלט לגופרו, ומסתבר שהפרמייר דווקא מסתדר עם הקבצים שלה, שנראים טוב יותר משל הגופרו (נראה אתכם מזהים איזה שוטים צולמו איתה 🙂 …).

אני מצרף כאן גם את הטקסט שמלווה את הסרטון בפרסום בדף הפייסבוק של המרכז לניטור הים התיכון:

"צפו בסרטון אשר מקבץ בתוכו מעט ממה שאני רואה בצלילותי עם חוקרי "המרכז לניטור הים התיכון" ומנסה לתת טעימה קטנה מהמגוון העצום של בעלי חיים המיישבים את הים התיכון שלנו.

הסרטון, שהופק ע"י עמותת Ecoocean , בשיתוף עם המרכז לניטור הים התיכון – Med. Monitoring Centre נערך עבור תערוכה נודדת אשר תוצג בפני הקהילות היהודיות בעולם כדי להציג בצורה וויזואלית וייחודית את השימושים, האתגרים והאפשרויות העומדות בפנינו בפיתוח ושימור משאבי הים של ישראל.

מטרת התערוכה הינה להעביר את המסר שאזורי ים הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל ואשר טמון בהם פוטנציאל עצום לפיתוח משאבי הים של ישראל מחד ואתגרים רבים בשימור ושיפור הסביבה הימית והחופית מאידך.

התערוכה ואיתה הסרטון, יוצגו החל מחודש נובמבר בוועידה השנתית שתתקיים בוושינגטון של כל הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה ולאחר מכן תתחיל במסע בכל יבשת צפון אמריקה ובעולם.

בין הנושאים שיוצגו בתערוכה: חינוך ומחקר ימי, ארכיאולוגיה עתיקות שנמצאו במי הים, בהם
אוצר רומי קדום ופסל אל השמש בשיתוף עם רשות העתיקות, מגוון ביולוגי, שמורות טבע, התפלת
מים, חיפוש והפקת אנרגיה מנפט וגז."

הסרטון יתנגן ויחזור על עצמו במסך הממוקם בתוך רול-אפ בתערוכה אשר מציג את ישראל עם גבולות המים הכלכליים שלה.

מסך הקבוע בתוך מפת הים התיכון הישראלי המנגן את הסרטון בתערוכה. צילום הדוכן: אריק רוזנבלום
מסך הקבוע בתוך מפת הים התיכון הישראלי המנגן את הסרטון בתערוכה. צילום הדוכן: אריק רוזנבלום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.