סט לצילום סצנה תת ימית לקולנוע

צילום סצנה תת ימית לסרט קולנוע זו משימה לא פשוטה. מסתבר שבארץ קשה מאוד להשיג מארזי צלילה למצלמות קולנוע ומעט צלמי קולנוע יודעים לתפעל ציוד מתחת למים על כל המשמעויות מהכנת הציוד למים, תפעולו במים ותכנון הפריים בסביבה המימית.

לאחרונה ביצעתי צילום לסצנה תת ימית לסרט קולנוע "משולש הגבולות" בבימויה של עינב נמר-ילין בעזרת מצלמת ניקון D850 שברשותי.

אמנם המצלמה נופלת ממצלמות קולנוע באיכות הפלט כי אין לה צילום וידאו בפורמט RAW או פרופיל S-Log הנהוג במצלמות וידאו יעודיות ולקולנוע בפרט, אך צילום בפרופיל שטוח (Flat) הקיים במצלמה מאפשר להגיע לתוצאות מרשימות ביותר עם גמישות מקסימאלית בעריכה, ויתרונה של המצלמה הזו הוא הנקיון שלה מבחינת רעש בצילום בתאורה נמוכה.

כאמור, את פרופיל הצילום קבעתי על שטוח (Flat), את הרזולוציה קבעתי על FHD, שזה כמעט 2K ואת מהירות הצילום קבעתי על 60 פריימים בשניה כדי לאפשר ביצוע הילוך איטי בעריכה. את טמפרטורת הצבע כיוונתי באופן ידני על 5500K על פי התאורה שהיתה בשימוש.

בחרתי, בהתייעצות עם הצלם של הסרט, להשתמש בעדשת 35 מ"מ צמצם 1.8 של ניקון מאחורי פורט כיפתי (כדי לא לאבד חדות בשוליים) , תוך פשרה בין רוחב העדשה למרחק המצלמה מהדמויות כדי לא לאבד קונטראסט.

את המארז שמתי על חצובה בתוך המים והגדרות הצילום נבחרו בהתאם לתאורה ובהירות הסצנה המועדפת, כשהצמצם מכוון ל-2.8, על מנת להיות באזור החד ביותר של העדשה, עם עומק שדה רדוד, מהירות הצילום נקבעה על 1/125, כדי להיות כפולה ממספר התמונות בשניה, והרגישות נקבעה על ISO800. לבסוף, כשהפריים מכוון ומוסכם על הבימאית והצלם, כל שנשאר לעשות הוא לוודא פוקוס למרחק הנכון וללחוץ על כפתור הצילום ולחכות שביצוע השחקנים מול המצלמה יהיה מושלם.

כרגע אני עוד לא יכול לשתף בצילום מהסצנה עצמה, אך יש כמה תמונות "מאחורי הקלעים" שצילם חברי שהם ברקאי.

אפשר להבין מהתמונות שהצילום בוצע עם תאורה אחורית מרוככת על רקע שחור.

תודה לעינב נמר על ההזדמנות, לטלי טרייביץ, דבורה לוי ושהם ברקאי על הסיוע מעל ומתחת למים ביום הצילום!

הרבה חשמל, תאורה וריכוך על דופן הבריכה
הרבה חשמל, תאורה וריכוך על דופן הבריכה

 

כיבוי אורות בבריכה, ו-אקשן!
כיבוי אורות בבריכה, ו-אקשן!

 

צחי הלוי מדגמן שקיעה מול המצלמה מתחת למים
צחי הלוי מדגמן שקיעה מול המצלמה מתחת למים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.