צילום אומנות מתחת למים

פורסם ב: כל הכתבות, צילום בבריכות | 4

הפקת צילום בבריכה – מאחורי הקלעים from Hagai Nativ on Vimeo.

בתחילת השנה פנתה אליי שכנתי, העוסקת למחייתה בעיצוב וייצור של פריטי אומנות הניתנים לענידה. או בקיצור: צורפת מוכשרת אחושלוקי בשם ענבר שחק! היא התעניינה בצילום של הפריטים אותם היא מעצבת כדי לייצר לעצמה קטלוג ואוסף תמונות בעזרתן היא מוכרת את הפריטים בחנות הוירטואלית שלה באתר Etsy.

לאחר שביצענו כמה סטים של צילום מוצר על רקע שחור, הצעתי לה להפיק ביחד צילום של המוצרים שלה מתחת למים, שם חשבתי, אוכל לבוא לידי ביטוי בצורה בולטת יותר ומספקת יותר עבורי. למזלי היא לקחה את ההצעה בשתי ידיים ואירגנה מודל מהממת שהיא חברה משותפת איתה שנינו חשים בנוח, הלא היא: ענת ברנדס.

את הצילום קבענו למועד בו תיפתח בריכת השחיה של הקיבוץ כדי לעשות את כל ההתארגנות לנוחה יותר עבור כולנו (חוץ מלענת שתצטרך לדגמן שעות במים הקרים…)

מאחר ובריכת הקיבוץ מכוסה רשת צל כחולה, ידעתי שאצטרך לתת פיתרון לאיזון הלבן בצילום ותכננתי להציב  פלאש אלחוטי אשר יבזיק בזמן שאני מצלם ויתן תאורה לבנה מאוזנת המגיעה מחוץ למים, מלמעלה, אל תוך מי הבריכה.
קל להגיד… אבל איך מסנכרנים פלאש מעל המים לפלאש המצלמה שנמצא מתחת למים?

יש מספר דרכים לפתרון הבעיה הזו:

  1. כבל סינכרון ארוך היוצא מהמארז ומגיע לפלאש מחוץ למים
  2. כבל סינכרון היוצא מהמארז ומגיע לטריגר רדיו הצף על פני המים ומשדר אלחוטית לפלאשים היבשים
  3. הפעלה אופטית (סלייב טיפש) ע"י פלאש המורכב על המארז.

מאחר ויש ברשותי הציוד הדרוש לפתרון השלישי, היה לי ברור שזה הפתרון בו אשתמש.

איך עושים זאת?

מחברים פלאש תת ימי אחד על המצלמה. במקרה שלנו: DS-125 של איקלייט, מחברים פלאש תת ימי נוסף לטריגר אופטי תת ימי כשהטריגר טבול במים והפלאש מבזיק החוצה לכיוון הפלאש היבש, המכוון לאופציית סלייב טיפש, כלומר: מבזיק בכל פעם שהוא מאתר הבזקה בסביבתו.

הפיתרון הנ"ל מאפשר לך לנוע בחופשיות עם המצלמה בכל זווית מתחת למים ולהפעיל בצורה טובה את הפלאש שמעל המים. אביזר המפתח פה הוא הטריגר התת ימי בלעדיו לא יהיה מה שיקשר בין הפלאש מתחת למים לבין זה שמחוץ למים.

לאחר שנתתי פיתרון לתאורה, רציתי להמנע ככל הניתן מהפרעות ברקע כדוגמת פנסי הבריכה והדופן בצבע הכחול שלה ולכן פרשתי אריג פלסטי (ברזנט) לבן על דופן הבריכה מאחורי ומתחת לדוגמנית. הצבע הלבן משמש גם כרפלקטור (מחזיר אור) ומפזר את התאורה בצורה יפה יותר על גוף הדוגמנית.

לאחר מעשה

לשמחתי התמונות הצליחו לייצר באז בתקשורת והיו מבוקשות באתרי עיצוב ובלוגים שונים בחו"ל כמו גם לחדור אל תודעת העיתונאים המקומיים שלנו ב-Xnet , שם ענבר זכתה לחשיפה.
לדעתי , מלבד עיצוב ייחודי אותו אי אפשר לקחת לענבר, התמונות מסייעות ליצירת הבאז בזכות הצורה בה צולמו – מתחת למים.

ואיך אפשר בלי מספר תמונות מהאירוע?…

אהבתם?

שתפו!

וכמובן, מוזמנים להגיב ולשאול שאלות!

צילום קולקציה מתחת למים
צילום קולקציה מתחת למים
עם ענת ברנדס מדגמנת לענבר ברכמן
עם ענת ברנדס מדגמנת לענבר ברכמן
צילום אנכי עם השתקפות יוצא נהדר
צילום אנכי עם השתקפות יוצא נהדר
וגם צילום של גוף שלם בא בחשבון
וגם צילום של גוף שלם בא בחשבון
ניתן לשחק עם השתקפויות
ניתן לשחק עם השתקפויות
ע"י הטיה קלה של המצלמה כלפי מעלה
ע"י הטיה קלה של המצלמה כלפי מעלה
יש לזכור שמדובר בעדשה מסוג פישאיי
יש לזכור שמדובר בעדשה מסוג פישאיי
לכן יש להזהר מעיוותים קשים מידי
לכן יש להזהר מעיוותים קשים מידי
בעיקר בצילום מקרוב
בעיקר בצילום מקרוב
הזוויות והאפשרויות לצילום הן אין סופיות
הזוויות והאפשרויות לצילום הן אין סופיות
בזכות התווך המימי
בזכות התווך המימי
דוגמנית שמסתדרת במים
דוגמנית שמסתדרת במים
ומצליחה לפתוח עיניים למרות הכלור של הבריכה
ומצליחה לפתוח עיניים למרות הכלור של הבריכה
זה דבר מומלץ מאוד
זה דבר מומלץ מאוד
ובכל מקרה כדאי להצטייד בטיפות עיניים
ובכל מקרה כדאי להצטייד בטיפות עיניים
כי אחרי כמה שעות עם עיניים פתוחות במים
כי אחרי כמה שעות עם עיניים פתוחות במים
גם לאדם המנוסה ביותר מתחילה אדמומיות בעיניים
גם לאדם המנוסה ביותר מתחילה אדמומיות בעיניים
וצריבה לא נעימה
וצריבה לא נעימה

4 Responses

  1. אורי מגנוס

    היי חגי,
    כמו כל הפוסטים שלך מעניין בטרוף.
    וכיף לראות שתיעדת את כל התהליך.
    מצפה לפוסט הברא 🙂
    אורי

השאר תגובה