שקנאים

פורסם ב: טבע, כל הכתבות | 1

עוד מעט נחגוג שנה לאירוע השקנאים הגדול ביותר הזכור בבריכות  הדגים של מעגן מיכאל.

לזכר אותם ימים, בחרתי להעלות את קטע הוידאו שצילמתי אז לבקשת אנשי המדגה, אשר נועד להציג בעיקר לאנשי הקיבוץ, את גודל התופעה איתה מתמודדים הדייגים יום יום, במשך מספר חודשים.

Pelican clip from Maagan michael- Israel from hagainativ on Vimeo.

הקליפ הוצג בחדר האוכל ובערוצי התקשורת בקיבוץ ומחוצה לו ואפילו זכה להגיע לאירגון מגדלי הדגים ושימש אותם במאבקם להכרה במימדי התופעה שתורגם לכתבות רבות בערוצי התקשורת הישראליים כמו ב"מעריב"

באותו יום שבו צילמתי את הקליפ, בעצם הגשמתי חלום. אולי חלומו של כל צלם ציפורים… לשוט בסירה במרחק נגיעה מהשקנאים ולצלם אותם ממרחק בלתי נתפש. קרוב כל כך.

החוויה שלי היתה אדירה.

הגעתי לבריכה כשאני חמוש במצלמת D300 ועדשות 18-70 ו-100-300 עם מכפל, איתה אני מצלם לרוב ציפורים, וכמובן מצלמת וידאו כדי לצלם את קליפ הוידאו.

עד מהרה נוכחתי לראות שהמרחק אליו אני מגיע מהשקנאים מייתר את השימוש במכפל, שיחד עם קפיצות הסירה השימוש באורך המוקד המושג בעזרתו, הופך לבלתי שמיש בעליל. שטנו בסירה כשהשקנאים מפנים לנו מקום בעצלתיים כדי שנעבור. ממריאים לצד דופן אחת ונוחתים לצד הדופן השניה. בזלזול.

אני מעריץ אותם על כך.

אני חייב להודות ששקנאי זו הציפור שאני הכי אוהב.

אני לא רוצה שיקחו לי את השקנאים. אני רוצה להמשיך ולראות אותם חולפים מעל הבית שלי במטס הצדעה נמוך, ביום ובלילה. לשמוע את האוויר הנדחק תחת כנפיהם כשלהקה שלהם חולפת מעל לראשך זו חוויה מיוחדת במינה.

אני מקווה שימצא פתרון בו החקלאים, הדייגים, יוכלו להמשיך ולהרוויח מהעיסוק שלהם, והשקנאים ימשיכו לחלוף כאן בהמוניהם. איפשהו אני יודע שזה לא יקרה. ובאותו מקום אני גם מעדיף את השקנאים… ומקווה שהבריכות יהיו כאן בשבילם, אולי ישנו ייעודם לבריכות תיירותיות.

בדמיוני אני רואה אנשים ממרכז הארץ מגיעים למעגן מיכאל כדי לצפות בציפורים, במקום להצפין עד עמק החולה הרחוק כל כך…

צפה בגלריית התמונות מאותו יום

pelicans – Images by hagai nativ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.