מה חשוב יותר? גודל חיישן ונתונים אופטיים, או מעבד תמונה חדיש?

השוואה בין גופרו 10 למצלמת ניקון D850 בצלילה לעומק 45 מטר.

כמעט ולא ניתן להתחרות בגופרו (על דורותיה) כשמדברים על קומפקטיות ומחיר משתלם, אך האם איכות הוידאו של הגופרו מהדור העשירי, ברת השוואה למצלמה בעלת חיישן גדול פי כמה שהושקה כחמש שנים לפניה?

ניסיתי לענות על השאלה הזו בהשוואה קצרה שביצעתי בצלילה לעומק 45 מטר כשהגופרו ממוקמת מעל מצלמת הניקון D850 עם עדשת 16-35 מ"מ ב-16 מ"מ, מאחורי פורט כיפתי.

הגופרו, כדי להתאים לשדה הראיה הרחב הוגדרה למצב הכי רחב שלה, אך הפורט שלה שטוח. מה שמצר במקצת את זווית הראיה המתקבלת מתחת למים בשל תופעת השבירה של קרני האור (דיפרקציה).

המצלמות הוגדרו לנתוני צילום דומים עד כמה שניתן ולקבלת תוצאה מיטבית, ולא עברו עיבוד לאחר הצילום.

אחד היתרונות הבולטים של מצלמה גדולה מתחת למים, הוא היציבות שלה. אמנם בהשוואה זו הגופרו מוחזקת על מערך כבד ויציב, אך אפילו כאן ניתן לראות שאחד היתרונות הבולטים של הגופרו ביחס למצלמה הגדולה זה מייצב התמונה שלה.

עומק הצבע, הניגודיות והחדות המופקים מהחיישן הגדול של ה-D850 בתנאים הקשים והאפלים הקיימים בעומק הים, פשוט טובים בכמה רמות מהאיכות המופקת מהגופרו.

למעשה, אני חושב שרק על ידי צפייה בחומר המופק מהגופרו, שאת איכותה כולם מכירים ממיליוני סרטונים ברשת וניסיון אישי, ניתן להבין עד כמה החיישן של ה-D850 עם האופטיקה המוצמדת לו- עדיפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.