מבט על פנס Aquatec Led 1700

פורסם ב: כל הכתבות, ציוד תת מימי | 0

פנס  Aquatec Led 1700

פנס  Aquatec Led 1700 הינו פנס לד חדש יחסית מחברת אקווטק הידועה לציוד תת מימי, מיובא לארץ ונמכר ע"י דוגית. לאחר המתנה ארוכה שיגיע לארץ, רכשתי אותו לפני זמן מה ולאחרונה ביצעתי איתו צלילת לילה, שבעקבותיה אני מפרסם רשימה זו, בה אני מקווה לענות על שאלות הנוגעות אליו.

הפנס יכול לשמש למשימות מגוונות ולהתאים לאנשים שונים לשימושים שונים בשל גודלו ומשקלו הקטן, עמידותו במים ואפשרות הרכבתו על מסיכת צלילה, רצועת משקפי אבק או קסדה.Aquatec Led 1700

מפרט טכני:

  • חומר: אלומיניום מושחר מצופה אנודייז
  • משקל: 39 גרם
  • אורך: 10 ס"מ
  • נורה: לד
  • עוצמה: 120 לומנס
  • משך פעולה: 3 שעות (100%-50%), 8 שעות (100%-10%)
  • קוטר אלומה לפי מרחק: 25 ס"מ/1 מ', 50  ס"מ/2 מ',  75 ס"מ/3 מ', 100  ס"מ/4 מ',  125 ס"מ/5 מ'
  • עומק מירבי: 120 מ'
  • סוללות: AAA x 1

במבט ראשון על המפרט, ניתן לראות שמדובר בפנס קטן וחלש. למה אם כך, לקנות פנס חלש כשאנו יכולים לבחור היום בפנסים חזקים פי כמה?
בראש וראשונה: מרחק העבודה.
היעוד של הפנס הוא להאיר אובייקטים הנמצאים במרחק של כחצי מטר עד מטר מלפניו, ואת זה הוא עושה בצורה טובה מאוד.

הפנס מאפשר למשתמש לקרוא או במקרה של צילום תת מימי, לראות את פקדי המצלמה או מצב המארז בצורה נוחה וברורה, ללא סינוור רב וביטול יכולת ראיית הלילה שלנו. כל זאת במידה ואנו בוחרים לשים אותו על רצועת המסיכה. במידה ובחרנו להשתמש בו כתאורת עזר למיקוד, הוא בהחלט מספק אור בעוצמה מספיקה למערכת המיקוד, לא מפריע בצילום עצמו  ולא מבריח את האובייקט ע"י תאורה חזקה מידי.

היתרון הנוסף שלו הוא משקלו הנמוך: גם אם מיקמנו אותו על המסכה וגם אם בחרנו למקמו על זרוע המצלמה או על הפורט עצמו, הוא לא יפריע ולא יסרבל את המערכת שלנו.

למי מאיתנו שעדיין לא מצלם מתחת למים (יש כאלו?) הפנס אידיאלי כדי לשמש כפנס גיבוי או פנס חירום הנמצא דרך קבע בכיס המאזן ללא הכבדה מיותרת על הציוד.

מלבד המפרט שלו, הוא מצטיין במחיר נמוך ביחס לפנסים אחרים בקטוגוריית הצלילה ונמכר ב-160 ש"ח, מה שהופך אותו מיידית למתנה האידיאלית לצולל או לחובב הגאדג'טים (שמעתן?… 🙂 )

רשמים מהשימוש:

הפנס בנוי ברמת גימור גבוהה, כמצופה מהחברה המייצרת אותו, ומרגיש טוב ביד. האלומה שלו אחידה וללא נקודה חמה במרכז, כנראה הודות לדיפיוזר חלבי המורכב בחלקו הקדמי.
הפנס בעל עוצמה אחת (נמוכה כאמור) ונדלק בעזרת סיבוב חלקו האחורי, המשמש גם כמכסה בית הסוללה.

בכניסה למים: הפנס מאפשר לראות את כל חלקי המארז בשלב הכניסה למים ולראות שאין דליפות או תקלות אחרות. כל זאת, כשבזכות הצמדתו לרצועת המסיכה הוא משמש כפנס ראש ואלומת האור צמודה לכיוון המבט וניתן להחזיק את הציוד בשתי ידיים.

בצלילה: במים עכורים או עם הרבה חול מורחף, כמו בים התיכון בו הוא נבדק, הצמדת פנס לעיניים מקשה על הראיה ואור מחלקיקי החול החולפים בקרבה לראש יוצרים החזרים לא נעימים המסנוורים את הצולל ומקשים על ראיית הלילה. בנוסף, מסיכה עם סיליקון שחור (או אטום בצבע אחר)  אמורה להקל מעט על הסינוור ע"י מניעת זליגת אור משמלת המסיכה.

טיפ קטן: מומלץ לאבטח את הפנס לרצועת המסיכה (במידה ובוחרים להשתמש בו כפנס ראש) עם רצועת היד המסופקת או מיתר דק אחר.

לסיכום:

אני ממליץ על הפנס הזה לכל צולל. מחירו הנמוך והשימושיות הרבה שלו, הופכים אותו לפנס אידיאלי לכל כיס ולכל מאזן.

אשמח לשמוע חוות דעת ממשתמשים נוספים כמובן!

חגי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.