מארז הקסמים לגופרו

מארז האגיפוט לגופרו – צילום תת ימי

לאחר זמן רב בו השתמשתי במצלמות גופרו לביצוע צילום תת ימי וכתבתי מספר מאמרים בנושא צילום תת ימי עם מצלמת גופרו, הבנתי את הפוטציאל הטמון במצלמה מהפכנית זו, אך יחד עם זאת, נחשפתי לחסרונות המשתמעים מצילום תת ימי עם מצלמה זו, או יותר נכון, עם מערכת מבוססת גופרו.

מארז האגיפוט לגופרו - צילום תת ימי
מארז האגיפוט לגופרו – צילום תת ימי

למה לא הסתפקתי בגופרו?

הבנתי שכדי להפיק צילום מוצלח, לא מספיקה הרזולוציה הגבוהה או קצב הצילום הגבוה. צריך גם פילטר אדום, תאורה ומסך, וכדאי גם אמצעי נוח לאחיזת המצלמה יציבה מתחת למים.

הבנתי שהחיסרון העיקרי של המצלמה הוא זמן הסוללה המוגבל והמסך הקטן שלא מאפשר לראות אם הצילום בפוקוס או לא.

לאחר חיפוש קצר, מצאתי שחברת האגיפוט (Hugyfot) מייצרת מארז שעונה על כל חלומותיי בנוגע לזמן הסוללה והמסך, אך לא משנה כמה חיפשתי, לא מצאתי חברה נוספת שמייצרת חלופה למארז שלהם. לצערי התענוג עולה לא מעט כסף אך היות ומדובר בכלי עבודה בעבורי, החלטתי שנכון יהיה להשקיע את הסכום ולהנות מזמן צילום של יותר מ-6 שעות, מסך גדול ומתכוונן ועוד יכולות שהמארז מאפשר.

מארז האגיפוט לגופרו
מארז האגיפוט לגופרו

הראיתי את המערכת ליהב ורני מ"דוגית" וביקשתי מהם שיבררו לגבי ייבוא שלה ארצה. למזלי הם התלהבו והחלו לייבא אותה ולי נשאר רק לבחור מתי לבצע את ההזמנה.

החלטתי לחכות עם קניית המארז ליציאתה לשוק של הגופרו החדשה. הגופרו 4 בלאק. מעבר לכך שהמצלמה היא האחרונה בסדרה והחזקה בחבורה, הדבר מגדיל את הסיכוי לכך שהמארז יתאים גם לגופרו הבאה שתצא (מבחינת גודל מצלמה, מיקום כפתורים וחיבורים חשמליים). וכמובן נותן את היתרון של להנות מאיכות הצילום של הדגם האחרון, שבזמן קבלת ההחלטה להמתין, עוד לא ידעתי מה יהיה המפרט הטכני שלו.

לאחר מספר מועט של צלילות עם המארז אני יכול להגיד שההמתנה בהחלט השתלמה (עדיין מדובר בלא מעט כסף…) ושהצילום עם המערכת מהווה קפיצת מדרגה בכל הקשור לנוחות צילום ועבודה, שמשפיע ישירות על היכולת לקבל תוצרים מקצועיים מהמצלמה, שהיא ללא ספק אחת המצלמות הזולות והאיכותיות איתן ניתן כיום לצלם מתחת למים בכל הקשור לוידאו.

יתרונות/חסרונות

למארז יש שלושה חסרונות בולטים:

  • מחיר: המערכת כולה, עם זרועות, תאורה, מסך, פילטרים ומצלמה הוא כ-20,000 ש"ח.
  • גודל: היתרון של צילום עם מצלמה קטנה נאבד, אך מצד שני במים הגודל של המערכת נותן את היציבות בצילום.
  • סרבול: בהכנת הציוד לצלילה נדרש יותר זמן והכנסת/הוצאת המצלמה מהמארז דורשת יותר התעסקות בהשוואה למארז המקורי שמגיע עם המצלמה.

מול החסרונות עומדים יתרונות שבולטים הרבה יותר:

  • זמן עבודה: בזכות סוללה פנימית נטענת מאפשר זמן עבודה (צילום וצפיה) של 6 שעות!
  • צפיה נוחה: מסך מתכוונן בגודל 4.3 אינטש מאפשר צפיה נוחה בחומר המצולם בזמן הצילום ואחריו.
  • עומק עבודה: המארז עמיד עד לעומק של 200 מטר (וזה בעיקר אומר שהוא פשוט עמיד)
  • חוזק: המערכת מאסיבית ועשויה בעיקר מיציקות אלומיניום מצופה. (המארז עשוי יציקת אלומיניום)
  • וורסטיליות: המערכת מאפשרת תוספות שונות או שינוי תצורה לסוגי עבודה שונים.
  • חבילה מוכנה לצילום: המארז מגיע עם הכנה לזרועות תאורה, פילטר אדום ומחזיק לפילטר מאקרו (פילטר מאקרו נרכש בנפרד)

כמובן שהמערכת הזו לא מומלצת לכל אחד שרוצה לצלם בגופרו מתחת למים, אך למי שאוהב את התחום ורוצה להתפתח בו, המערכת פשוט מאפשרת להגיע למקומות אחרים. גם מבחינת איכות הצילום וחוויית השימוש וגם מבחינת הזמן בו הוא יכול לצלם. זה נחמד לנסוע לקצה השני של העולם או לצלול במקומות קסומים פה מתחת לאף ולתעד את הצלילה עם מצלמת גופרו, אך ברגע שעשית את כל הדרך ונגמרה לך הסוללה… אופס.  אם אתה עושה זאת בשביל הכיף, מילא. אבל אם משלמים לך בעבור זה… זה יכול להיות לא נעים ואף הרסני.

אני מזמין אתכם להתרשם מסרטים אותם אני מצלם עם מערכת מבוססת גופרו בגלריית הוידאו שלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.